SET LANGSING SHAKLEE KESUKAAN SAYA

Assalamualaikum wbth…

Suka saya nak kongsikan di sini, pengalaman saya setiap kali berpuasa sama ada di bulan Ramadhan. Sebelum saya berumahtangga dan melahirkan, saya memang tak ada masalah ketika berpuasa. Malah, tenaga tetap cukup walaupun tanpa bersahur (saya memang jenis malas nak bangun bersahur, sayang tidur).

Tetapi semua tu berubah sejak melahirkan sepasang cahaya mata yang comel. Saya memang tak mampu menahan lapar sepanjang hari. Bersahur memang kewajipan apalagi bila dah bersuami, anak2 juga perlu bersahur bagi memastikan mereka bertenaga ketika berpuasa.

Sungguhpun begitu, saya masih tak mampu menahan lapar. Sepanjang hari saya keletihan dan kelaparan. Terbiasa dengan keadaan itu, saya selalu “melayan mata” bagi mengurangkan rasa letih dan lapar.

Syukur saya bertemu dengan Shaklee. Perkara pertama yang saya jatuh cinta adalah Energizing Soy Protein (ESP). ESP membantu saya membekalkan tenaga yang lama sepanjang hari berpuasa. Awalnya memang tak yakin (saya jenis manusia yang prejudis, gemar menilai terlebih dahulu sebelum mencuba atau mengenalinya).

Syukur Alhamdulillah, memang terbukti ia berkesan dan saya sangat gembira dengan hasilnya. Bukan saja kerana saya bertenaga sepanjang hari, tetapi saranan sahabat yang mencadangkan ESP (RM 159, 850gm) sebagai sebahagian diet seharian untuk tujuan mengurangkan berat badan saya terbukti sangat-sangat-sangat berkesan dan saya sangat-sangat-sangat teruja dan gembira.

Bersama-sama dengan ESP, saya amalkan juga Lecithin (RM55.65, 180 kapsul) bagi tujuan memecahkan lemak degil dan kolestrol yang selama ini saya cuba singkirkan, tetapi tak berhasil. Untungnya saya, ia membantu menjaga kesihatan hati, mencantikkan otot dan kulit selain melambatkan proses penuaan dan membantu saya melancarkan proses “pembuangan” yang selama ini agak sukar.

Tak ketinggalan juga saya amalkan Alfalfa (RM56.89-330 tablet, RM103.35-700 tablet) bagi tujuan menyingkirkan lemak dan kolestrol yang telah dipecahkan oleh Lecithin tadi selain membantu saya melawan alahan / alergik, melegakan keletihan dan kesakitan.

Alhamdulillah, sepanjang menggunakan ketiga-tiga suplimen ini sejak pertengahan Februari lepas hingga sebelum Ramadhan muncul, saya berjaya mengurangkan lemak terkumpul sebanyak 8kg :)). 3 hari pertama puasa pula, sebanyak 1.1kg lagi berjaya saya singkirkan. Semua ini berkat doa, usaha dan khidmat nasihat dari SID yang benar-benar “menjaga” sejak dari awal pengambilan hingga ke saat ini.

Displaying 1457492668559.jpg
Displaying 1457492668559.jpg
Sebenarnya, bukan mudah bagi saya melakukan semua ini. Selama ini, bermacam usaha dan produk yang lakukan dan amalkan. Bertemu dengan Shaklee merupakan rezeki bagi saya. Apa tidaknya, inilah kali pertama saya berjaya menurunkan berat badan saya sendiri dengan jayanya… inilah pengalaman pertama yang sangat berharga dan terindah buat saya…huhu (menaip sambil menitik air mata…sedih,terharu, gembira yang amat sangat).

Walaupun target saya masih banyak yang mahu dicapai, tapi sekurang-kurangnya saya dah berjaya singkirkan sebanyak 9.1kg setakat ni. (Feb – Julai 2014).

Displaying 1457492668559.jpg
Testimoni berjaya diri sendiri.
Ini satu-satunya gambar sebelum yang saya.
Kurang gemar berfoto sebab masalah gemuk.

Alhamdulilah… Saya terasa badan makin sihat dan bertenaga. Sepanjang Ramadhan, saya membantu adik ipar berniaga di bazaar, salah seorang adik selalu bertanya, “akak tak sakit pinggang ke? Pinggang saya habis sakit semuanya”. Dengan selamba, saya jawab.. “Akak kan makan Shaklee..hihi..”..

Oh ye, lupa nak citer.. Selain dari tu, saya amalkan juga Omega Guard (RM136 – 90 kapsul) untuk pastikan pembakaran lemak saya berlaku dengan lebih cepat dan pantas. Jangan tak tau, anak-anak saya pun sukakan Omega Guard ni. Bagus untuk tumbesaran otak, sistem imun mereka dan membantu mengawal sifat hiperaktif mereka.

Saya tambahkan juga suplimen lain untuk kecantikan kulit. Selain Vitamin E Complex (RM157.94– 120 kapsul), saya amalkan Sustained Release Vita-C Plus (RM98.05 – 180 tablet) dan B-Complex (RM56.98 – 120 tablet). Hasilnya, tumit yang selalu saya gunakan untuk menggaru dulu, sekarang dah tak boleh sebab dah semakin licin. Saya juga ambil GLA Complex untuk memastikan period saya kembali normal seperti dulu kala, hasilnya, muka saya glowing glowing gitu.

Sebab dah jatuh cinta dengan ESP ni, saya kongsikan dengan mak tersayang untuk bekalkan tenaga, tapi dia simpan. Katanya sayang, nanti cepat habis masa Ramadhan. Bila dah guna, dia bagi tau yang dia tak lagi rasa lapar dan sentiasa bertenaga dan dia akui kata-kata saya selama ni betul. Sebelum ni mak memang ada amalkan Advance Joint Health Complex (RM131.44 – 60 tablet) dan dia bagi tau lutut dan sendi-sendi dah tak sakit lagi dah. Alhamdulillah…


Bagi anda yang nak turut serta bersama saya mengurangkan berat badan dan kulit cantik berseri secara sihat, sila klik link di di bawah bagi memudahkan anda untuk mendapatkannya sendiri secara online. Jika anda memerlukan konsultasi tentang produk, cara pengambilan ataupun tiada masa untuk membeli sendiri, please don’t hesitate to call or contact me.

Set Kurus----Sila Klik Sini

Set Kulit----Sila Klik Sini

GLA Complex----Sila Klik Sini




Sebarang pertanyaan mengenai produk, cara pengambilan yang betul, mahupun pendaftaran keahlian, sila hubungi saya. Anda akan dibimbing selama mana anda mendapatkannya dari saya.

COD sekitar Jengka, Jerantut, Temerloh dan pengeposan ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

iR Zam Zarina 
Shaklee Independent Distributor : 1110934
call/sms/whatsapp : 012-3540262
zamzarinay@gmail.com


Sila kunjungi dan like fb page saya di www.facebook.com/Rahsia.Sihat.Alami

You Might Also Like

0 comments

Catatan Zam Zarina